Pniewskie

Jakieś dwa tygodnie temu wspominałem, że posłuchałem pani ze sklepu koło mojej pracy i kupiłem bardzo dobre piwo. Nie wspomniałem, że tak na prawdę kupiłem dwa piwa. Drugie to było Pniewskie, ciemne, pasteryzowane, które zrecenzuję Wam właśnie teraz.

Pniewskie, co prawda wyprodukowane nie w Pniewach, lecz w okolicach Nakła, to piwo typu irlandzkiego. Jest bardzo ciemne, średnio gazowane, a na górze ścieli się gruba, karmelowa piana.

Spodziewałem się, że będzie podobne do Swojskiego, jednak w tym przypadku po łyku, odczuwamy karmelowy smak, po którym nie następuje goryczka. Słodycz piwa zanika samoistnie i daje się wyczuć smak czystej wody. Browar, który warzy to piwo musi korzystać z dobrego źródła wody, bo to wyraźnie odczuwa się z każdym łykiem. Pani ze sklepu po raz kolejny miała rację, będę wracać także po to piwo.

Oceniam je na 5.